Followers

Selamat Datang Ke Blog Ini Dan Terima Kasih Di Atas Lawatan Anda Di Blog Ini,Jangn Tengok Saja,Baca dan Komenlah di mana-mana entri yaa Dan Satu Lagi Kalau sudi Followlah Sekali Yaa..Tinggalkan Link Anda Di Kotak Shoutbox yaa..Sekian Terima Kasih

Wednesday, July 13, 2011

Oh Burger..!!!

Pada tahun 1885, seorang kanak-kanak berusia 15 tahun, Charles Nagreen menjual bebola daging di Seymour, Amerika Syarikat. Bagaimanapun bebola dagingnya itu tidak mendapat sambutan. Kemudian dia mendapt idea baru bagaimana melariskan bebola dagingnya itu. Charles cuba meleperkan bebola dagingnya dipanggang. Kemudain ia diletakkakn di tengah-tengah roti yang dibelah dua. Maka bermulanya makanan yang dinamakan burger. 

Hamburger

Charles Nagreen


Charles kemudian dikenali sebagai Hamburger Charlie. Charles menjual burger sehingga usianya tua dan meninggal dunia pada tahun 1951. Ada pula pendapat mengatakan burger mula dijual pada tahun 1904 di St. Louis Fair oleh Fletcher Davis. Bagaimanapun Fletcher adalah orang pertama yang memperkenalkan penggunaan mustard dan bawang dalam burger. 

Fletcher Davis
Daging Burger




Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

3 comments:

  1. klau ramly burger lak??spe pengasasnye?hehe

    da follow die daa..

    ReplyDelete
  2. klu yg tu mungkin pakcik yg brnama ramly kot...hehehe

    ReplyDelete

Originally By Diana Hana