Followers

Selamat Datang Ke Blog Ini Dan Terima Kasih Di Atas Lawatan Anda Di Blog Ini,Jangn Tengok Saja,Baca dan Komenlah di mana-mana entri yaa Dan Satu Lagi Kalau sudi Followlah Sekali Yaa..Tinggalkan Link Anda Di Kotak Shoutbox yaa..Sekian Terima Kasih

Tuesday, December 25, 2012

Sekitar Banjir Di Kuantan 2012

parking ecm
kat megamall
restoran taj depan megamall


depan kamdar

kat shahputra
depan shahputra











Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Wednesday, December 12, 2012

Entri Bergambar : My Wedding

 
















Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Sunday, December 2, 2012

Telenovela: Legacy Tv3






Seperti biasa Tv3 sekali lagi akan menayangkan sebuah telenovela baru
dari Filipina. Nampak gayanya drama dari Filipina semakin mendapat
sambutan di negara ini. 

Sinopsis:

Telenovela ini mengisahkan perebutan kuasa antara 3 orang adik beradik Alcantra di 
Perbadanan Legacy

Cerita ini bermula apabila pewaris tunggal  Legacy Corporation, Cesar Alcantra
jatuh cinta dengan pekerja kilang bernama Isabel Calcetas.
Bapanya Don Ramualdo Alcantra menghalang Cesar berhubungan dengan
Isabel dan sebaliknya memaksa Cesar berkahwin dengan Eva anak perempuan seorang hartawan perbankan yang telah memimjamkan mereka wang untuk menyelamatkan Perbadanan Legacy
daripada muflis.

Tetapi Cesar bingung, Cesar amat mencintai Isabel dan ingin berjuang untuk cintanya dengan Isabel.
Tetapi segalanya berubah apabila Eva memberitahu kepadanya bahawa dia hamil anak Cesar.
Eva hanya berpura-pura dan menipu Cesar. Eva tak boleh
mengandung kerana ada masalah ovari. 



Telenovela ini akan bermula 5 Disember ini di Tv3. Telenovela ini dibarisi oleh pelakon cantik Heart Evangelista, Lovi Poe dan Alessandra De Rosi. Sama-sama kita saksikan drama yang penuh dengan konflik dan air mata di TV3.


Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Tuesday, October 16, 2012

Lirik Lagu: Ku Pilih Hatimu Ost Samarinda Saiful Nita Tv3

Penyanyi: Ussy ft Andika Pratama

mencintaimu adalah hal yang terindah
dalam hidupku oh sayang
kau detak jantung hatiku
setiap nafasku hembuskan namamu
sumpah mati hati ingin memilihmu
dalam hidupku oh sayang
kau segalanya untukku
janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat ragaku
sudah tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir
setiap nafasku (setiap nafasku)
hembuskan namamu (hembuskan namamu)
sumpah mati (sumpah mati)
hati ingin memilihmu (ku milikmu)
dalam hidupku oh sayang
kau segalanya untukku ooh
janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat ragaku
sudah tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir
oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
sampai nanti di saat nafasku
sudah tidak berhembus lagi
karena sungguh cinta ini cinta sampai mati
tolonglah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti aku tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir
oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
sampai nanti di saat nafasku
sudah tidak berhembus lagi
karena sungguh cinta ini cinta sampai mati
cinta sampai mati




Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Tuesday, September 4, 2012

Lirik Lagu: Teman Pengganti by Black & Malique

 
Lirik Black & Malique - Teman Pengganti

intro (black)
ketawa bersama
menangis bersama
ku bersumpah harap kita
mati pun bersama

verse 1 (malique)
sejak dua menjak ini
makin kerap ku diganggu visi
bila celik, juga bila mimpi
aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
dia membelaimu dengan izin dan permisi
sentuhan katanya semuanya kau iakan
sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
aku redha walau tidak ku damba
walau hampa semuanya dah dijangka

beberapa purnama dulu cinta bertakhta
kenangan dibina kita indah belaka
ketawa bersama, menangis bersama
ku bersumpah harap kita mati pun bersama
namun hakikatnya, bukan mudah
aku sembunyikan gulana-gundah
segalanya kan berubah
dengarkan apa yang ku mahu luah

chorus
rahsia ini
telah lama aku pendamkan
tiba masanya
segala-galanya
kuceritakan
aku kan pergi
pergi ku tak akan kembali
tiba masanya
kau cari teman pengganti

verse 2 (malique)
dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
kita tak terlepas dari terkena tempias
rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
bila dunia seolah tak memahami
kau sudi selami, dalami dan mengalami

setia mendengar, sentiasa hadiir
ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
tiba pagi syawal, kaulah yang terawal
syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus kusingkap
kusorok kitab balik tingkap penjara hinggap
dalam diam ada, seorang yang kupuja
kau terisitmewa tapi dia yang sempurna

chorus
rahsia ini
telah lama aku pendamkan
tiba masanya
segala-galanya
kuceritakan
aku kan pergi
pergi ku tak akan kembali
tiba masanya
kau cari teman pengganti

verse 3 (malique)
sejak dua menjak ini, kumencari fungsi kewujudan
dalam persekitaran yang penuh kejumudan
terperangkap dalam jasad, ku keliru
mujur ada kau si peneutralisasi pilu
namun aku tetap murung, berkurung
tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
komplikasi di halaman susuk kiri
makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri

lagu ini yang terakhir aku sajikan
kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
jaga diri, jangan makan hati
yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
bilik dah kukemas, katil dah kurapi
cincin, kunci, dompet dalam laci
ada sikit wang, itu saja baki
moga-moga cukup untuk majlis tu nanti

outro (black)
aku kan pergi
bertemu kekasih abadi
tiba masanya
kau cari teman pengganti


Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Lirik Lagu: Gangnam Style by PSY

 
Oppan gangnamseutail
Gangnamseutail

Najeneun ttasaroun inganjeogin yeoja
Keopi hanjanui yeoyureul aneun pumgyeok inneun yeoja
Bami omyeon simjangi tteugeowojineun yeoja
Geureon banjeon inneun yeoja

Naneun sanai
Najeneun neomankeum ttasaroun geureon sanai
Keopi sikgido jeone wonsyat ttaerineun sanai
Bami omyeon simjangi teojyeobeorineun sanai
Geureon sanai

Areumdawo sarangseureowo
Geurae neo hey geurae baro neo hey

Areumdawo sarangseureowo
Geurae neo hey geurae baro neo hey

Jigeumbuteo gal dekkaji gabolkka

Oppan gangnamseutail

Gangnamseutail

Oppan gangnamseutail

Gangnamseutail

Oppan gangnamseutail

Eh- Sexy Lady
Oppan gangnamseutail

Eh- Sexy Lady
Ooo
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/p/psy/gangnam_style.html ]
Jeongsukhae boijiman nol ttaen noneun yeoja
Ittaeda sipeumyeon mukkeotdeon meori puneun yeoja
Garyeotjiman wenmanhan nochulboda yahan yeoja
Geureon gamgakjeogin yeoja

Naneun sanai
Jeomjanha boijiman nol ttaen noneun sanai
Ttaega doemyeon wanjeon michyeobeorineun sanai
Geunyukboda sasangi ultungbultunghan sanai
Geureon sanai

Areumdawo sarangseureowo
Geurae neo hey geurae baro neo hey

Areumdawo sarangseureowo
Geurae neo hey geurae baro neo hey

Jigeumbuteo gal dekkaji gabolkka

Oppan gangnamseutail

Gangnamseutail

Oppan gangnamseutail

Gangnamseutail

Oppan gangnamseutail

Eh- Sexy Lady
Oppan gangnamseutail

Eh- Sexy Lady
Ooo

Ttwineun nom geu wie naneun nom
Baby baby
Naneun mwol jom aneun nom

Ttwineun nom geu wie naneun nom
Baby baby
Naneun mwol jom aneun nom

You know what I'm saying

Oppan gangnamseutail

Eh- Sexy Lady
Oppan gangnamseutail

Eh- Sexy Lady
Oppan gangnamseutail

Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Saturday, July 28, 2012

Jenis-jenis Kurma



Terdapat 1400 jenis kurma di seluruh dunia.
Ini pula 10 jenis kurma yang paling popular


1. Kurma Nabi/Ajwa
Tumbuh di tanah Madinah (Saudi Arabia)
Warna Hitam,tekstur lembut, tidak manis dan rasanya hampir sama dengan kismis.


2. Kurma Sekki

Mempunyai dua warna. Bahagian atas mempunyai warna kekuning-kuningan,
bahagian bawahnya berwarna kecoklat-coklatan. Bahagian berwarna kuning lebih keras sedikit berbanding bahagian coklat yang lebih lembut dan kenyal. Rasa tidak terlalu manis dan tawar.


3. Kurma Barhi

Bertekstur lembut seperti isi durian dan berwarna coklat merah. Rasa manis-manis dan 
dan ada sedikit rasa caremel.


4. Kurma Kholas

Berwarna coklat keemasan dan mirip seperti kurma barhi.
Tekstur yang lembut dan hanya ada citarasa coffee caramel. Kemanisannya hanyalah sedang-sedang saja.


5. Kurma Khidri

Berwarna merah maron gelap. Tekstur lebih kering dan kenyal dan tidak terlalu manis.


6. Kurma Moctaumi

Berwarna sedikit kemerahan. Permukaannya agak kereput dan kenyal
dan rasanya manis.


7. Kurma Sokari

Berwarna kuning kecoklatan. Teksturnya kenyal dan lembut tetapi ada juga jenis yang keras.
Kelihatan sedikit kering dan manis dan paling di sukai di Arab Saudi.


8. Kurma Siraj

Berwarna coklat kemerahan dan berbentuk lonjong.
Tekstur lembut dan manis sedang.


9. Kurma Majol

Berwarna coklat. Rasa sangat manis dan kenyal dan mudah merekah.


10. Kurma Monief

Berwarna coklat terang, mempunyai rasa yang manis sedang.
Serta tekstur yang lembut.











Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Friday, July 20, 2012

7 Ramadhan slot Samarinda Tv3




Mengisahkan tentang Sufiah yang sentiasa menerima pelbagai dugaan dalam hidupnya.
Semasa muda Sufiah bercinta dengan Mustaza dan hidupnya telah dirosakkan oleh Mustaza sehingga dia melahirkan anak luar nikah yang bernama Iqram pada tarihk 7 ramadhan.
Mustaza selalu memaksa Sufiah menjadi pelacur untuk meneruskan kehidupan.

Pada satu hari, Sufiah dan Mustaza telah bergaduh dan Mustaza telah mencampak anak mereka Iqram sehingga meninggal dunia. 
Selepas kejadian itu, Sufiah berkerja di rumah anak-anak yatim. Dia telah mengambil anak angkat yang bernama Ramadhani.

Sufiah terpaksa menerima dugaan lagi, apabila anak angkatnya Ramadhani menjadi anak yang tidak mengenang budi apabila dewasa. Banyak pembohongan yang di lakukan oleh Dhani demi kebaikan dirinya sendiri.

Pada 7 Ramadhan juga merupakan hari kovonkensyen Dhani di kolej. Dhani melarang ibunya, Sufiah hadir ke majlis konvokesyennya kerana tidak mahu teman wanitanya Anna mengetahui tentang ibunya. Demi mengambil hati ibu Anna, Datin Audrey yang mementingkan darjat, Dhani telah berbohong bahawa dia adalah anak orang kaya yang telah di abaikan oleh ibu bapa yang terlalu sibuk dengan kerja.

Dhani yang sudah bosan hidup dalam kemiskinan nekad untuk merubah hidupnya dan masuk ke dalam keluarga Anna yang mewah walaupun terpaksa melukai hati ibunya, Sufiah.

Pelakon: 

Elly Suriati (Sufiah)
Fir Affandi (Ramadhani)
Ana Dahlia (Anna)
Tania Zainal
Mustpha Kamal
Sherry Abdullah
Nabila Huda ( Sufiah semasa muda)
Roy Azman (Mustaza)

Saksikan kesudaha drama ini setiap selasa dan rabu 10.30 malam dan Khamis 9.30 malam
bermula 19 Julai 2012








Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Thursday, June 14, 2012

Lirik Lagu: Melawan Arus Cintamu - Caroline Mentor 6




Lirik Lagu Melawan Arus Cintamu -Caroline

Sebegini hatiku rasa
Mengapa harus begini
Kau disana aku disini
Ku tak bisa lihat semua

Cara cinta ini
Maka katakan padaku
Apakah kita harus bersama
Tuk meneruskan perjalanan

Asmara engkau dan aku
Bagai sudah tidak jalan pemisah
Seperti tiada erti semua
Kerna ku tak daya melawan arus

Asmara engkau dan aku
Dibuai gelora dan tak menentu
Seperti tiada erti semua
Kerna ku tak daya melawan arus

Arus ini, arus ini

Cara cinta ini
Maka katakan padaku
Apakah kita harus bersama
Tuk meneruskan perjalanan

Asmara engkau dan aku
Bagai sudah tidak jalan pemisah
Seperti tiada erti semua
Kerna ku tak daya melawan arus

Asmara engkau dan aku
Dibuai gelora dan tak menentu
Seperti tiada erti semua
Kerna ku tak daya melawan arus cinta

Melawan cintamu
Melawan cintamu



Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Lirik Lagu: Anak Kampung - Jimmy Palikat/ One Nation Emcees


  
[Jimmy Palikat]
Memang aku ini anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapatku berikan
Engkau memang cantik
Memang tidak padan dan tidak sepadan

[Mimi]
Aku anak kampung tiada pelajaran
Kuli – kuli sahaja memang tidak padan
Cute bah kau itu
Ramai yang tergoda lagi yang jelita

*

Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada adapun bapa punya
Apa lagi belanja mau bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta aku lepaskan kau sama org lain

[Jimmy Palikat/Mimi]>
Kita masih muda masih ada masa
Janganlah kau cari gadis macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna

Anak kampung ku anak kampung
Tidak padan tidak sepadan

[Zydee]

Hey si gadis yang manis
Ku simpan duit sampai perut kempis
Kalau dah cukup kita renjis-renjis
Jangan kau nangis menu kita ikan bilis

[Jojo]
Sia sanggup buat apa saja
Siang malam overtime kerja
Laman facebook nda sempat buka
Ndamau kau sedih dan kecewa

[Zydee]
Jangan kau sedih sabar kau gia
Nanti kereta,rumah , ku buat kau bahagia
Bukan undur diri belum bersedia
Kau tunggu saja odooii giaaa
JP

*

Tiada keretaku bawa kau jalan – jalan
Rumahku pun tiada adapun bapa punya
Apa lagi belanja mau bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta aku lepaskan kau sama orang lain (sama orang lain)

Engkau masih muda , cantik lagi menawan (jangan-jangan)
Janganlah kau cari lelaki macam saya (ok bah kalau kau)
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna (tiada guna)

Nanti kau menyesal tiada guna (tiada guna bro)
Nanti kau menyesal tiada guna (tiada guna )


Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Tuesday, June 12, 2012

Telenovela Mara Clara TV3



Hai semua,
ramai tak yang suka menonton telenovela Endless Love???
Mestilah kan, sebab pelakon-pelakonnya hensem dan cantik2 belaka...hehe
Seperti yang sedia maklum, telenovela Endless Love bakal berakhir tak lama lagi.
Jadi Tv3 akan menyiarkan satu lagi telenovela dari Filipina yang bertajuk Mara Clara.


Sinopsis:

Mara dan Clara tertukar semasa dilahirkan. Mara seorang yang bijak dan manis tetapi 
dibesarkan dalam keluarga yang miskin.

Clara pula seorang budak yang bijak tetapi manja ini kerana dia di besarkan dalam keluarga yang
kaya raya.



Mara dan Clara adalah sahabat yang rapat di sekolah.
Tetapi lama kelamaan Clara membenci Mara kerana Clara beranggapan Mara ingin
merampas kehidupan yang dimilikinya. Clara banyak membuli dan menyeksa Mara.
Sehinggalah rahsia sebenar mereka terbongkar.



Itulah serba sedikit sipnopsis daripada telenovela ini. Cerita pasal anak tertukar lagi nampaknye..hehe
Telenovela Mara Clara adalah di adaptasi dari novel yang terjual di Filipina.
Telenovela ini akan di tayangkan pada 13/06/2012 di Tv3.
So, pada peminat-peminat telenovela jangan lepaskan peluang menonton telenovela Mara Clara ni ekkk..!!

 


Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Friday, May 18, 2012

Lirik Lagu: Iwan Syahman - Semua Allah Punya



Lihatlah gunung yang tinggi
Subhanallah itu Allah yang punya
Lihatlah pantai yang indah
Subhanallah itu Allah yang punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya

Lihatlah burung yang terbang
Subhanallah itu Allah yang punya
Lihatlah bunga yang mekar
Subhanallah itu Allah yang punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Kau lihat bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Kau dengar bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Dari itu janganlah sombong
Janganlah riak serta irihati
Dunia hanya pinjaman sementara
Akhirnya kembali kepada Nya
Lihatlah gunung yang tinggi
Subhanallah itu Allah yang punya
Lihatlah pantai yang indah
Subhanallah itu Allah yang punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Kau lihat bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Kau dengar bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Dari itu janganlah sombong
Janganlah riak serta irihati
Dunia hanya pinjaman sementara
Akhirnya kembali kepada Nya (2X)
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Kau lihat bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Kau dengar bukan kau punya
Itu semua Allah punya

Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Lirik Lagu: Astrid - Tentang Rasa



 Astrid – Tentang Rasa

Aku tersesat
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Ijinkan ku lepas penatku
‘tuk sejenak lelap di bahumu

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Tentang cinta yang datang perlahan
Membuatku takut kehilangan
Ku titipkan cahaya terang
Tak padam di dera goda dan masa

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya


Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Monday, May 14, 2012

Belajar Buat Ais Krim Goreng



Hai semua readers..
lama x bersiaran yaaa..hehe
ade yang rindu ke????
cewah.. cewahh..cewahhh...
bajet macam orang popular je kan...

Gambar dari google

Waahhh...! tengok gambar pun da terasa sedap nye kan..
hehee..

Skang nie, saya dalam proses belajar buat ais krim goreng.
Mesti pelik kan?? macam mana nak goreng ais krim tu? x cair ke klu goreng nanti?

Haaaaaa...!! tang tu klu nak tau,mesti la nak kena blajarkan.
Tengok bahan pun xde la banyak sangatkan, cuma gunakan aiskrim dan roti saje.

Cara buat pun senang nak faham dan x rumit. 
Jadi boleh la blaja buat kt rumah...

Klik la klu terasa nak blaja buat GORENG 
mana la tau kot2 boleh buat bisness lepas ni kan...
heheee..
Ok selamat mencuba yaaaa... :)





Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Sunday, April 29, 2012

Bawal Biru 1st Giveaway






Saya tag kepada awak awak dan awak semua yang tengah baca skang nie...

Tarikh Tamat:

8 May 2012


Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Tuesday, April 17, 2012

Barangan Garnier Untuk Direbut #3 by Pupel Liyana





Tarikh Tamat:

27/04/2012

Hadiah Barangan Garnier untuk direbut #3 ialah:

Milky Lightening Dew 150ml
                                                         
Garnier Light Pure Lemon Essence + Snowpine White Sauce
                                                                       








Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

Originally By Diana Hana