Followers

Selamat Datang Ke Blog Ini Dan Terima Kasih Di Atas Lawatan Anda Di Blog Ini,Jangn Tengok Saja,Baca dan Komenlah di mana-mana entri yaa Dan Satu Lagi Kalau sudi Followlah Sekali Yaa..Tinggalkan Link Anda Di Kotak Shoutbox yaa..Sekian Terima Kasih

Tuesday, January 17, 2012

Kranberi Untuk Kesihatan Gigi & Kulit



Hai semua, hari ni saya nak share sedikit info dengan anda semua. Bagi yang ada masalah kesihatan gigi dan kulit info ini amat berguna untuk anda. 

Buah kranberi bukan saja menghalang jangkitan pundi kencing, tetapi turut berupaya mencegah bakteria daripada melekat pada gigi sekaligus menjadikan gigi berada dalam keaadaan bersih nagi tempoh yan lebih lama. Masalah nafas berbau juga dapat diatasi dengan kranberi kerana keupayaanya memusnahkan bakteria berbau busuk penyebab nafas berbau.

 

Bukan itu sahaja, buah kranberi juga mampu mencantikkan dan menyihatkan kembali kulit kusam dan berkedut. Malah kemampuan buah beri itu dalam menyerap radikal oksigen atau ORAC dipercayai dapat mencerahkan dan meremajakan kulit.

Kranberi juga dikatakan mampu menguatkan dan menyihatkan otot serta tulang kanak-kanak. Di samping turut berkesan menjaga kesihatan kulit dan mengurangkan risiko jangkitan penyakit.





Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

0 comments:

Post a Comment

Originally By Diana Hana