Followers

Selamat Datang Ke Blog Ini Dan Terima Kasih Di Atas Lawatan Anda Di Blog Ini,Jangn Tengok Saja,Baca dan Komenlah di mana-mana entri yaa Dan Satu Lagi Kalau sudi Followlah Sekali Yaa..Tinggalkan Link Anda Di Kotak Shoutbox yaa..Sekian Terima Kasih

Thursday, January 12, 2012

Daun Salad Atasi Masalah Pencernaan


Hai selamat tengah hari semua. 
Dah makan tengah hari ke?? kalau dah makan, alhamdullilah..
Bercerita tentang makan, saya ada sedikit info untuk dikongsi bersama anda semua. Tahukah anda daun salad boleh mengatasi masalah percernaan???  Betulkah?? 
Kalau ingin tahu, jom baca tentangnya....

Kaya selulosa membuatkan daun salad segar ampuh dalam mengatasi masalah pencernaan yang dihadapi oleh individu tertentu. Fungsi pelawas yang terdapat di dalamnya berupaya mengurangkan infeksi usus besar, melancarkan sistem pencernaan sekali gus mengatasi masalah sembelit serta penyakit-penyakit lain berkaitan perut.

Campuran jus daun salad bersama jus limau nipis, daun pudina dan sedikit madu pula efektif dalam merawat penyakit dispepsia, mual, muntah-muntah, ketidakhadaman, demam kuning, dab buasir.

Manakala kandungan garam mineral yang tinggi membuatkan daun salad ampuh dalam mengurangkan kadar asid dalam tubuh yang berpunca daripada makanan. Selain itu, dauun salad juga membantu membersihkan darah, meningkatkan daya pemikiran dan memperbaiki kesihatan tubuh individu secara menyeluruh.  



Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

4 comments:

  1. salam , if u tak keberatan jom join first GA eyza :)

    http://planner4mylife.blogspot.com/2012/01/1st-ga-if-im-student.html

    tengss

    ReplyDelete
  2. kita makan salad banyak2 untuk menghadapi masalah pencernaan .. jom2 .. hehe :D

    ReplyDelete

Originally By Diana Hana