Followers

Selamat Datang Ke Blog Ini Dan Terima Kasih Di Atas Lawatan Anda Di Blog Ini,Jangn Tengok Saja,Baca dan Komenlah di mana-mana entri yaa Dan Satu Lagi Kalau sudi Followlah Sekali Yaa..Tinggalkan Link Anda Di Kotak Shoutbox yaa..Sekian Terima Kasih

Wednesday, December 14, 2011

Petua:Melebatkan & Menghitamkan Bulu Mata



Hari ni nak kongsi sedikit petua orang-orang lama iaitu melebatkan dan menghitamkan bulu mata dengan menggunakan serbuk teh.

Cara-caranya:

Rendam 1 sudu teh ke dalam 1 cawan air, dibiarkan rendam semalaman. Keesokanya lurutkan air rendaman teh pada bulu mata dengan mengusapnya ke atas menggunakan hujung jari telunjuk. Boleh juga menggunakan minyak zaitun sebagai ganti. Lakukan setiap malam sebelum tidur. 

Ambil sebiji buah keras, bakar hingga hangus (hitam). Dengan menggunakan sebatang lidi yang bersih gosok/asah pada buah keras tu. Kemudian sapukan pada kening dan bentuklah dengan sebaiknya. Lakukan beberapa hari. Seelok-eloknya sapukan pada kening anank yang baru lahir, Insyaallah kening anak anda akan tumbuh dan berbentuk dengan cepat dan cantik. Petua ini juga boleh diamalkan oleh sesiapa saja yang inginkan kening cantik dan hitam.

SELAMAT MENCUBA........



Terima Kasih Kerana Sudi membaca Entry Saya!Like Kalau Suka

1 comments:

Originally By Diana Hana